Wifi Analyzer

Vandaag scande ik mijn draadloos thuisnetwerk met de Android app Wifi Analyzer. Daaruit bleek dat de wifi van mijn toegangspunt interfereerde met dat van de buren (van een concurrerende internetprovider). Kies je in de app voor de beeldoptie ‘Kanaal beoordeling’, dan wordt voor het geselecteerde wifi netwerk een beter kanaal voorgesteld, indien dit nodig blijkt.

Nadat ik de nieuwe kanalen ingesteld had op het voorgestelde nummer, in plaats van de optie Automatisch, werkte alles naar behoren. De verschillende wifi netwerken liggen nu mooi naast elkaar op de grafiek met de verschillende kanalen. Alleen wordt voor een bepaald netwerk kanaal 14 voorgesteld, maar dat kan ik op mijn Airport niet instellen.

channel-graph-land3

website http://a.farproc.com/wifi-analyzer

Geef een reactie

