Hotstrings

Ik was al een tijdje op zoek naar een manier om via hotstrings (een afkorting, die door het programma automatisch veranderd wordt in een stuk tekst) overbodig typwerk te vermijden. Neem bijvoorbeeld de afkorting ‘lv’ die verlengd wordt tot mijn volledige naam.

Tot nu toe heb ik nog geen geschikte oplossing voor zo’n automatische tekstvervanging gevonden, maar nu probeer ik AutoHotkey. Dit programma kan veel meer dan auto-replace. Ook herdefiniëren van toetsen is mogelijk, zelfs het schrijven van hele scripts voor welbepaalde toetscombinaties. Test met andere programma’s zoals Texter leverden niet het gewenste resultaat op.

Er bestaat natuurlijk ook een Autocorrectie in Word, maar AutoHotkey werkt in alle programma’s van de kladblok tot de tekstverwerker. Ook hier in de editor van de browser kan ik hotstrings gebruiken.

Geef een reactie

