WinXP op virtuele machine

Op een virtuele machine van Microsoft Virtual PC installeerde ik vandaag achtereenvolgens Windows XP, Service Pack 1 (vanaf cd-rom) en Service Pack 2 (eerst exe downloaden). Daarna zette ik de Windows Update functie aan en na 2 keer herstarten was de installatie een feit.

De virtual disk kopieer ik naar een externe harde schijf om later opnieuw als startschijf te gebruiken. Het experimenteren met nieuwe software kan nu ongehinderd van start gaan, dit zonder dat ik mijn reële machine hiervoor moet inschakelen.

Misschien kan ik nog iets doen met die Undo disks functie, maar dat snap ik nog niet zo goed.

Een gedachte over “WinXP op virtuele machine

Geef een reactie

