To vista or not to vista

Ik krijg de laatste tijd volgende vraag voorgeschoteld: schakel ik nu best over op Vista of niet? Steevast antwoord ik dat de hype nog wel even zal duren, maar dat ik geduldig wacht tot het nieuwe besturingssysteem zijn deugd bewezen heeft.

Als gebruiker moet je nagaan wat de meerwaarde van een nieuw besturingssysteem is. Wat biedt Vista meer dan XP? Op dit moment en voor zover ik er zicht op heb, levert het voor mij geen meerwaarde op.

Onderzoek de samenhang tussen hard- en software. Kan de hardware waarover je beschikt, de nieuwe software vlot draaien? Check dus even de minimale systeemvereisten. Kan de software die je nu gebruikt, ook werken op het nieuwe systeem? Koop je vandaag een gloednieuwe computer, zou ik adviseren om Vista erop te laten installeren. Ik hou het voorlopig op mijn huidig systeem bij XP en kijk de kat uit de boom.

Geef een reactie

