Seedwiki over 12e VeLeWe congres

Het verslag over mijn deelname aan het 12e VeLeWe komt als wiki on line. In één van de workshops leerde ik Seedwiki kennen. Meteen ben ik begonnen met een verslag van de workshop te maken. En waarom dan ook niet alle workshops waaraan ik deelgenomen heb, op deze wiki 12e VeLeWe congres verslaan.

Wat mij vooral interesseert, is het educatief gebruik van een wiki. Nu gebruik ik het al om teksten uit een elektronische leeromgeving met meerdere leerkrachten snel te bewerken.

Leerlingen, studenten, leerkrachten, allen moeten ze vaak samen werken aan één tekst. Een wiki is daarvoor het ideale instrument: hij maakt echt constructivistisch leren – samen kennis opbouwen – mogelijk.

Geef een reactie

