Google for Educators

Google is deze week gestart met een nieuw educatief project. Het biedt bepaalde van zijn diensten aan om in educatief verband ermee (samen) te werken, zoals een blog, documenten en werkbladen, kalender, Picasa enzovoort. Het is nog niet zoveel soeps.

Ik gebruik al heel wat Google diensten in educatief perspectief of test het alleszins uit.

  • Blogger: looptraining KHBO
  • Docs & Spreadsheets: teksten en werkbladen voor publicatie op Toledo (informatie, opdrachten en documenten)
  • Picasa: bijhouden van foto’s voor lab fysica
  • GMail: verzamelen van foto’s en teksten fysica

Maar eigenlijk werk ik ook vooral met Yahoo! tools, zoals de kalender, (privé) mail, browser bookmarks, notepad, photos,… plus flickr en del.icio.us als Web2.0 toepassingen. Van beide internetbedrijven gebruik ik dus heel wat tools.

Microsoft tools mogen niet ontbreken in mijn lijstje, maar ’t is niet denderend veel. Deze post schrijf ik in Windows Live Writer. Hotmail gebruik ik nog sporadisch voor privé mail, maar ik behoud dit adres voor het chatten.

Geef een reactie

