Opdracht voor ICTO

Volgens het nieuw diensthoofd DUO/ICTO van KULeuven staan we in onderwijsland voor een duidelijke keuze:

…meer onderwijsondersteuning verankeren in de faculteiten…

Bron: Campuskrant 9.2.2005, p. 13
Vertaald naar hogescholen zou dit kunnen betekenen: per departement een cel onderwijsondersteuning die zo kwaliteitsvol werkt dat ze werkelijk onmisbaar wordt, aldus hierboven vermeld artikel.

kwaliteitsvolle eerstelijnsonderwijsondersteuning door de onderwijsondersteuningscellen

En verder

er dient nog wel wat getimmerd te worden aan de weg

Ik denk dat hier in de eerste plaats mensen (fulltime!) en middelen (nascholing over onderwijsvernieuwing en inzet van ICT hierbij) moeten voor vrijgemaakt worden, zoniet valt het alweer op de schouders van de individuele lector/docent en verloopt alle onderwijsvernieuwing ongecoördineerd. Het volstaat niet een onderwijsinstelling te voorzien van de nodige hardware. ICTO moet professionaliseren, alleen dan kan de kwaliteit van de onderwijsondersteuning gegarandeerd blijven.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s