Woon-werkverkeer met de fiets

Vandaag ben ik voor de eerste keer dit jaar met de fiets naar mijn werk gereden, heen en terug 67 km. Vanuit Steenbrugge (Assebroek) zoek ik zo snel mogelijk verkeersluwe straten op om via Sint-Michiels en Sint-Andries de vaart Brugge-Oostende
foto 1 , foto 2
te bereiken.

Vaart Oostende-Brugge

Die volg ik langs Jabbeke
foto 3, maartse bui
en Oudenburg tot in Oostende, waar ik via nieuw aangelegde fietspaden de Zeedijk bereik. Deze rit bedroeg in totaal 31,620 km.
De terugweg liep over Oudenburg en Ettelgem, verder via de vaart en dezelfde route naar Steenbrugge. Deze rit was 4 km langer en wegens de aanhoudende, koude en droge NO-wind (tegenwind) had ik daar een kleine twee uur voor nodig, inbegrepen een stop om wat proviand en drank tot mij te nemen. Bij zo’n lage temperaturen fietsen betekent veel calorieverlies en dat moet aangevuld worden.

Geef een reactie

