Nieuwe weblog starten

Reeds drie jaar hou ik een weblog bij. Daarvoor gebruikte ik een Manila website op een Frontier server als webdagboek, werkte ik met Radio UserLand en testte ik wat PHP-tools uit om weblogs te maken (zie mijn KHBObLog).

Met behulp van Radio UserLand maakte ik een eerste blog Lucas’ Radio Blog (feb 2001) en later op een andere, Europese community server een tweede blog Lucas’ Radio Blog tot halverwege 2002. Beide blogs heb ik ondertussen verhuisd naar mijn provider webruimte (Lucas’ Radio Blog) tot eind oktober 2002 en vanaf 2003 in de Weblog: LuCaS’ radio weblog – loading… tot begin juli 2003.

Voordien had ik op UserLand servers enkele Manila websites opgestart:

Het webdagboek is een voortzetting van de Manila site Webdagboek Lucasvda, maar dan op een eigen Frontier server in het domein vdabeele.net, geïnstalleerd op mijn pc thuis. Diezelfde Manila site deed dienst als comments server, maar dat zet ik stop.

Reeds drie jaar ben ik eigenaar van het domein dat ik binnenkort wil transfereren naar een Belgische host: hostingpoint.be. Frontier verhuist naar een andere server en Radio UserLand komt op de desktop plaats nemen.

Ik ben van plan om met deze Movable Type weblog een en ander uit te testen. Eerst wil ik extra weblogs aanmaken, zoals een fotoblog (als photo gallery) en een linkblog (verzameling van hyperlinks en ideeën). Daarna test ik wat plug-ins voor MT uit op deze weblogs. In laatste instantie werk ik wat aan de vorm en de stijl. Voorlopig hou ik het bij een sjabloon van MT.

Geef een reactie

