Sjabloon bij Word-document

Als ik in Blackboard het puntenboek (grade book) invul en Word-documenten van de studenten nakijk, dan opent mijn computer een verbinding met de server charles om de sjabloon eindwerk.dot op te halen. Dit fenomeen komt niet bij alle documenten voor. Het neemt wat tijd in beslag, ongeveer een halve minuut, en zorgt dus voor een redelijke vertraging.
openen sjabloon op fileserver
Ik herinner me dat ik de studenten de bestandslocatie heb laten instellen op U:Mijn Documentensjablonen voor de gebruikerssjablonen van OfficeXP. Misschien is dat de reden. Bij andere documenten gaat het downloaden en openen veel sneller en wordt er geen verbinding met de sjabloon in de persoonlijke mappen van de student gemaakt.

Geef een reactie

