PHP functie str_replace()

Bij het werken aan mijn khboblog ontdekte ik dat de smilies die ik typte niet werden omgezet in figuurtjes. Er was iets verkeerd met de conversie van de tekstcode 😉 naar de figuur smiley wink.

Deze conversie wordt door str_replace() verzorgd met arrays als argumenten. Vanaf PHP 4.0.5 kan elk parameter van str_replace een array zijn en aangezien khbo.be nog niet aan die versie toe is, zocht ik naar een oplossing.

Die vond ik op dezelfde webpagina in de PHP manual. Uit de User Contributed Notes kopieerde ik de functie stri_replace() naar mijn weblogbestand b2functions.php en alles werkte opnieuw.

Geef een reactie

