Rock Werchter 2002

Rock Werchter – dag 2

See you there?

Samen met Michiel heb ik genoten van rockmuziek en van de uitstekende festivalsfeer badend in een lentezonnetje. ’s Avonds was het echter zeer fris bij open hemel, je kon een warme pull verdragen.

Opener Hoobastank was een goeie opwarmer. Daarna volgde Within Temptation maar hun gotic music kon mij niet bekoren. Het valt op dat er heel wat zangers/zangeressen met hoge stemmen aanwezig zijn op deze editie.

Geef mij dan maar de koele Noren van Madrugada die weliswaar tijdens de middagpauze het podium beklommen, maar het minder moeilijk hadden dan Mercury Rev om mij en vele andere festivalgangers recht te krijgen.

Na het lawaai van Queens of the Stone Age sprong de kleine maar vriendelijk Nelly Furtado op het podium heen en weer en de massa kwam voor de eerste keer sinds Within Temptation terug in beweging. We onthouden vooral de turntable solo en het speciale stemgeluid van Nelly. Samen met Michiel ben ik tot dicht tegen het podium geweest om van de show te genieten.

Nadien kwam Bush de show stelen en speelde werkelijk de pannen van het dak. Iets te vroeg geprogrammeerd – ze verdienden veel beter – kregen ze de wei toch recht om te rocken.

Ramstein – ofte geluidsmuur met veel noise – zorgde voor een door velen gesmaakte vuurshow, maar hun hits gelijken veel te veel op elkaar en het gebrul van de zanger steekt op de duur wat tegen. Geen spek voor mijn bek dus, maar de massa was enthousiast.

Top of the bill – Red Hot Chili Peppers – brachten met bravoure een reeks knappe vertolkingen van hun meest bekende nummers. Ze deden mij bij wijlen aan The Doors of aan Neil Young (wegens gitaarsolo’s) denken. Voor mij het absolute hoogtepunt van de avond, dat spijtig genoeg gestoord werd door het lawaai van Roger Sanchez (House DJ van dienst) in de .pyramid Marquee.

Over de Marquee gesproken, het optreden van Ozark Henry had ik graag meegemaakt, misschien voor een volgende editie.

Mijn top 3:

  1. Red Hot Chili Peppers
  2. Bush
  3. Madrugada

met een knipoog naar Nelly Furtado.

Geef een reactie

