Examen Flash 5.0 – beginners (1/5)

Opgave

Het examen is een vrije oefening over een onderwerp naar keuze. Een lijst met verplichte elementen moet erin verwerkt worden. Het eindresultaat bestaat uit minimum 1 HTML-pagina (bestandsnaam: index.html), geheel opgebouwd in Flash. De pagina is schermvullend en moet op vlak van lay-out eenvormig zijn.

Planning

Vandaag, maandag 20 mei 2002, start ik de werkzaamheden. Elke dag noteer ik in dit webdagboek mijn vorderingen en publiceer ik het voorlopig resultaat op URL http://home.vdabeele.net/flashsnt/examen/.

Thema

Op mijn eigen domein vdabeele.net publiceer ik naast een webdagboek ook elke dag mijn weblectuur en de MP3-muziek die ik op dat moment via de pc beluister. Er is een discussieforum en zoekmachine ingebouwd.

Daarnaast publiceer ik ook nog heel wat van mijn cursussen op de K.H.B.O.-website en onderhoud ik nog tal van andere websites.

Al deze webpublicaties wil ik in deze examenoefening voorstellen. Het wordt dus een Flash-intro voor het domein vdabeele.net met een uitstapje naar enkele K.H.B.O.-websites in het domein khbo.be.

Dag 1/5

De nieuwe Flash movie wordt aangemaakt en gepubliceerd in een schermvullende HTML-pagina. De achtergrondkleur van de HTML-pagina komt niet exact overeen met die van de Flash movie. Ik moet dit later nog aanpassen. Tijd dus om een to-do list te maken.

Ik maak een mind map op papier en probeer een antwoord te formuleren op de volgende vraag: hoe wordt de informatie over het domein vdabeele.net gepresenteerd?

De knop om e-mail naar de auteur van de Flash-intro te sturen is klaar. Er is een onderwerp (subject) en bericht (body) als attributen aan de URL van de GetURL action toegevoegd.

Resultaat dag 1

Geef een reactie

