SuperMemo

SuperMemo 2000 

Ik heb vandaag mijn eerste leersessie in het lespakket Engels doorlopen. SuperMemo2000 is een studiesoftwarepakket met diverse lespakketten. Vraag is of ik dagelijks de woordjes Engels zal bijhouden en leren? Het pakket moet daartoe een stimulans zijn.

Je kan zelf lespakketten toevoegen naar keuze, zelfs in HTML-formaat.

HTML tip 

Op http://www.alistapart.com/stories/practicalcss/ staat er hoe je bijvoorbeeld de betekenis van moeilijke woorden kan laten weergeven in het gele kader.

De tags ABBR en ACRONYM worden gebruikt met een aparte stijldefinitie. Beter is soms een SPAN met class=”help” te maken, want ABBR en ACRONYM worden niet ondersteund door Manila.

abbr, acronym, .help {
  border-bottom: 1px dotted #333;
  cursor: help;
  }

Een voorbeeld: CSS

Studienet 

Volg de rondleiding door StudieNet van OpenUniversiteitNederland. Ik heb de printerversie gedownload op mijn pc om eens off line te lezen.

RU 8 macro’s 

Going crazy with macros #3 toont nog eens het gebruik van macro’s in de radio weblog. Best eerst eens Radio UserLand for developers lezen en daarna #1 en #2.

Nog een andere tutorial: Radio UserLand for Webloggers of over het gebruik van viewRSSBox.

Geef een reactie

