Win98 crasht

khbo.be

Er zijn problemen bij het gebruik van IMP als er via Pandora internetaansluiting ingelogd wordt. Ook surfen naar de website van KHBO lukt niet.

win98 crasht hier thuis

Na het opnieuw opstarten van mijn pc komt er alleen een c:-prompt met de mededeling dat het bestand VMM32.vxd niet in het pad te vinden is. Dit bestand was verdwenen??? Nadat ik de reservekopie van het bestand teruggezet had, bleek Win98 op te starten maar alle systeeminstellingen waren verdwenen (geen netwerkkaart, geen grafische kaart, geen driver voor PCI-bus, enz.); kortom: zo snel mogelijk een nieuwe installatie uitvoeren is de beste oplossing.

Daarvoor heb ik nu geen tijd en gebruik ik voorlopig de andere partitie op mijn harde schijf. Daar staat ook een Win98 versie op, maar niet alle geïnstalleerde software werkt nog. Geen probleem, als ik maar geen gegevens op de c:-schijf kwijt ben. Die kan ik nog kopiëren naar een map op de e:-schijf. Deze back-upgegevens gebruik ik om verder te werken.

TIP: zo weinig mogelijk data op het opstartstation c: plaatsen. Soms kan het niet anders: de mailbox van Outlook Express bijvoorbeeld of configuratiebestanden van geïnstalleerde software.

Geef een reactie

